SPRACHSPRACHEN-PATHOLOGEN

Speech-language pathologists (or speech and language therapists, speech therapists, or simply, SLPs) prevent, assess, diagnose, and treat speech, language, cognitive-communication, social communication, voice, and swallowing disorders. Working with individuals of all ages–from babies to adults–SLPs conduct therapy sessions on a one-on-one basis and provide information for families, support groups, and the general public.

In many cases, SLPs work with other healthcare professionals to provide referrals and assessments. Speech-language pathologists treat a wide range of communication delays and disorders. These include:

Speech & Language & Feeding Evaluations, Brooklyn Letters

  • Speech Disorders – These can occur when an individual has difficulty producing speech sounds and putting them together to form intelligible words. Speech disorders include articulation or phonological disorders, apraxia of speech, and dysarthria.
  • Language – Difficulties in understanding what was heard or read (receptive language) or using words to share thoughts and feelings (expressive language) may point to a language disorder. This can manifest in either spoken or written expression and may involve form (phonology, morphology, and syntax), content (semantics), and use (pragmatics) of language.
  • Voice or Resonance – Voice or resonance disorders refer to problems in how one’s voice sounds. One may sound hoarse, lose voice easily, talk through the nose or too loudly, or be unable to make sounds.
  • Social Communication – This refers to the social use of verbal and nonverbal communication. This includes how one communicates socially, how well one follows conversation rules and story-telling (aspect of expressive language called narratives), tells jokes, and how one speaks with different people in varied situations.
  • Cognitive-Communication – Someone with a cognitive-communication disorder may exhibit problems with organization, memory, attention, problem-solving, and other thinking skills. This can be a result of traumatic brain injury, a stroke, dementia, and may also be congenital.
  • Swallowing Disorders – Also known as dysphagia, swallowing disorders refer to difficulties in chewing, sucking, and swallowing food and liquid as a result of illness, surgery, stroke, or injury.
  • Literacy – Individuals with speech and language disorders may also experience difficulties with pre-literacy and literacy skills (phonological awareness, decoding, spelling, reading comprehension, and writing).

Aside from the disorders mentioned above, SLPs may also:

  • Provide aural rehabilitation for those who are deaf or hard of hearing.
  • Work with individuals with severe expressive or comprehension disorders (such as autism spectrum disorder and progressive neurological disorders) and provide augmentative and alternative communication (AAC) systems.
  • Help individuals enhance their communication skills (such as modifying one’s accent) to express themselves more effectively.

Bitte beachten Sie, dass wir die HIPPA-Standards (Health Information Privacy) einhalten und alle vertraulichen Informationen ohne Ihre schriftliche Zustimmung nicht an Dritte weitergegeben werden können. Wir speichern auch alle elektronischen vertraulichen Informationen auf unserem HIPPA-kompatiblen verschlüsselten E-Mail-Server.

Speech & Language & Feeding Evaluations, Brooklyn Letters

Speech & Language & Feeding Evaluations, Brooklyn Letters
Sprachpathologie

If you are seeking speech, language, and feeding services, you will need to work with one of our licensed speech-language therapists/pathologists: New York State requires that you work with a licensed therapist skilled in these areas if you or your child needs help with enunciation, expressive (oral) language, receptive (auditory) comprehension, social pragmatic skills, feeding, fluency (stuttering), etc. If the individual does not need help with their oral expressive and receptive language skills or oral expressive language skills, he or she can work with one of our literacy specialists (this is different than working with a licensed therapist) if there are literacy concerns. However, some students have what is called a language disorder (expressive and/or receptive language difficulties) and these students need therapeutic literacy intervention performed by our language therapists. This might be eligible for out-of-network reimbursement. If the literacy intervention is considered language therapy, we will need the right ICD-10 code(s) to justify a language therapy approach to your child's literacy intervention. ICD-10 codes which indicate language therapy include language disorder, expressive/receptive language disorder, phonological disorder, autism spectrum, social pragmatic communication disorder, other developmental disorders of speech and language, developmental disorder of speech and language, and sometimes diagnosis such as a specific learning disorder, a specific reading disorder, or a specific impairment in written expression.

In order to start therapeutic services by our speech-language therapists/pathologists, we need written justification from NY licensed therapists or medical doctors regardless of their affiliation with Brooklyn Letters. This documentation typically includes ICD-10 code(s). We will also need current goals. These goals can come from recent reports or from current professionals working with your child. If you do not have any of these codes, we can help!

Alphabetisierungsunterricht

Für Alphabetisierungsunterricht durch unsere Alphabetisierungslehrer, einen nicht therapeutischen Dienst, benötigen wir aktuelle Ziele. Alphabetisierungsunterricht durch unsere Alphabetisierungsspezialisten hat keinen Anspruch auf Versicherungserstattung.

If the literacy intervention cannot be justified by an ICD-10 code (see above), the literacy intervention is considered educational and can be performed by our literacy teachers. New York State believes the ICD-10 code for dyslexia is educational (learning) and not as a Communicative Disorder, e.g. Language Disorder. One day New York State will update their position on dyslexia. Please note that most neuropsychological evaluations do not include decoding and encoding (spelling goals); they mention the need for decoding and encoding intervention. If literacy goals are not included in the neuropsychological evaluation, our first session(s) will include creating these goals. Also, many schools use their methods or commercialized products for creating literacy goals. Unfortunately, some of these tools are not up-to-date with current scientific standards (it's Corporate America ). Fortunately, we use up-to-date assessment tools to reliably identify where your child needs help. Overall, you are in good hands with us, and we will guide you along the way!

Wenn Sie über aktuelle Bewertungen / Einschätzungen und Ziele verfügen, können Sie den Rest dieser Seite höchstwahrscheinlich überspringen.

Wenn Sie nicht an unseren Interventionsdiensten interessiert sind, sondern nur eine Bewertung / Bewertung / Beratung benötigen, bieten wir auch Bewertungsdienste an!

Wenn Sie in New York City, Long Island und Westchester leben, sind wir hier, um Ihnen zu helfen! Wir arbeiten mit allen Altersgruppen, einschließlich Babys, Erwachsenen und allen dazwischen!

Bitte beachten Sie, dass wir kann Mieten Sie Flächen in ganz NYC, um Bewertungen und Einschätzungen zu ermöglichen, da wir kein stationäres Unternehmen sind.

Konsultationen, Bewertungen und Bewertungen:
TIER 1 BEWERTUNGEN UND BEWERTUNGEN (zu Hause, in der Schule, Englisch, Mehrsprachig), durchgeführt von lizenzierten Sprachpathologen / Therapeuten

Zu den Bewertungen gehören mindestens eine Stunde zu Hause oder bei einem Schulbesuch, bei dem wir Sie und Ihr Kind idealerweise treffen, frühere Berichte, Tests usw. überprüfen und innerhalb von zehn Werktagen einen 1,5- bis 3-seitigen Bericht mit professionellen Eindrücken , Empfehlungen und Ziele (wenn Dienste empfohlen werden) werden erstellt. Dieser Bericht kann Privatschulen und Fachleuten außerhalb von Brooklyn Letters vorgelegt werden. Es kann nicht für IEPs verwendet werden (siehe TIER2). Es hilft dabei, die Notwendigkeit einer signifikanten, aber milden Artikulation und ausdrucksstarken Sprachtherapie festzustellen und die aktuellen Therapieziele zu aktualisieren.

Artikulation / Aussprache / Sprachlaute (ab 3 Jahren nur, wenn die Person Schwierigkeiten mit einigen altersgerechten Sprachlauten hat): $175-$250

Mild verzögerte Ausdruckssprache (Babys - 47 Monate): $200-$300. Dreijährige Kinder mit Sprachverzögerungen können sich für eine TIER2-Bewertung qualifizieren, abhängig von mehreren Faktoren, die von einem unserer Sprachpathologen telefonisch (kostenlos) besprochen werden.

Artikulation und ausdrucksstarke Sprachbedenken: (ein Besuch, Babys-47 Monate) $300-$450. Dreijährige Kinder mit mittelschweren bis schweren Verzögerungen bei der Ausdruckssprache benötigen höchstwahrscheinlich eine TIER2-Bewertung in Abhängigkeit von mehreren Faktoren, die von einem unserer Sprachpathologen telefonisch (kostenlos) besprochen werden müssen.

Bewertung der sozialen Fähigkeiten (18-47 Monate alte Kinder): $150-$200 We use a standardized empirically validated parent-report questionnaire to help assess pragmatic language development in 18- to 47-month-old children. This assessment helps identify children with delays in pragmatic language development (i.e. the use of language in a broad variety of everyday settings and in interaction with other people) compared to children of the same sex and age in months; to identify children whose expressive language skills should be further evaluated with a comprehensive speech and language assessment. We mail you the questionnaire, you fill it out, mail it back to us and we score it, provide you with the results, and schedule a 30-minute phone consultation.

Zweisprachige / mehrsprachige Bewertungen TIER1 UND TIER2 Heim- und Büro-basierte:

Bilingual/multilingual evaluations are billed at a higher rate than monolingual English evaluations and assessments. Bilingual/multilingual in-home and at-school evaluations/assessments are usually marked up an additional 30 to 50% due to the additional work required to assess more than one language. Office-based bilingual/multilingual evaluations and assessments are an additional cost due to the expenses of renting space.

Codes

Wir können einen ICD-10-Code für Versicherungszwecke mit einer TIER1-Bewertung versehen, wenn das Kind Artikulationsschwierigkeiten hat, die für sein Alter nicht normal sind, oder wenn das Kind eine erhebliche Verzögerung oder Störung der Ausdruckssprache aufweist. Wir sind Anbieter außerhalb des Netzwerks und akzeptieren keine Zahlungen von Drittanbietern. Sie haben jedoch möglicherweise Anspruch auf Erstattung gemäß den Bestimmungen Ihrer Versicherungspolice außerhalb des Netzwerks.

Bitte beachten Sie, dass eine TIER2-Bewertung unter folgenden Umständen empfohlen wird:

Wenn es Bedenken hinsichtlich der Fütterung gibt (in jedem Alter).

Wenn es fließende / stotternde Bedenken gibt (in jedem Alter).

Bei signifikanten mittelschweren bis schweren frühen Sprach- und Kommunikationsverzögerungen (0-36 Monate).

Wenn die Artikulationsprobleme mehr als ein paar altersgerechte Sprachfehler (ab 3 Jahren) betreffen.

Wenn Ihr Kind 3 Jahre alt ist und erhebliche mittelschwere bis schwere Verzögerungen bei der Ausdruckssprache aufweist.

Wenn Ihre Bedenken eine aufnahmefähige Sprache oder Alphabetisierung (in jedem Alter) betreffen.

Wenn Ihr Kind älter als vier Jahre ist und die Sprachentwicklung verzögert hat.

Kostenlose telefonische Beratung

Wenn Sie an einer privaten Bewertung oder Bewertung interessiert sind, sprechen Sie kostenlos mit einem lizenzierten Sprachpathologen am Telefon, um festzustellen, ob Ihr Kind für eine TIER1- oder TIER2-Bewertung / Bewertung in Betracht gezogen werden sollte.

TIER 1 EVALUATIONS & ASSESSMENTS (Home, School) Performed by Literacy Specialists/Teachers

Dekodierungs- und Rechtschreibprüfungen

$200-$300 Dekodierung und Rechtschreibung (Kodierung)

Dazu gehören mindestens ein einstündiger Hausbesuch, bei dem wir Sie und Ihr Kind treffen, eine Überprüfung früherer Berichte, Tests usw. und innerhalb von zehn Werktagen ein 1,5- bis 3-seitiger Bericht mit professionellen Eindrücken, Empfehlungen, und Ziele (wenn Dienstleistungen empfohlen werden). Diese Auswertungen sind nicht diagnostischer Natur und eignen sich am besten für Nachhilfezwecke zum Erstellen von Dekodierungs- und Rechtschreibzielen. Niedrige Testergebnisse weisen darauf hin, dass die Eltern einen Psychologen zu weiteren Tests aufsuchen sollten (wir können sie Ihnen empfehlen!).

Unsere Alphabetisierungslehrer können keine ICD-10-Codes erstellen, da sie keine lizenzierten Therapeuten sind.

TIER 2 BEWERTUNGEN UND BEWERTUNGEN (Heim, Schule, Englisch, Mehrsprachig), durchgeführt von lizenzierten Sprachpathologen / Therapeuten.

$250-$1000 * TIER2-Bewertungen sind umfassender als TIER1-Bewertungen und umfassen Alphabetisierungsbewertungen, die von lizenzierten Sprachtherapeuten durchgeführt werden. TIER2-Bewertungen eignen sich perfekt für private CPSE- und CSE-Bewertungen. Eine TIER2-Bewertung wird empfohlen, wenn ein Kind mehr als einige Sprachfehler aufweist, die für sein Alter nicht geeignet sind, und es erhebliche Bedenken hinsichtlich des Verständnisses und der Verwendung von mündlicher und schriftlicher Sprache gibt, insbesondere wenn das Kind 48 Monate und älter ist .

  • $300-$500 für mittelschwere bis schwere frühe Sprach- und Kommunikationsfähigkeiten (0-36 Monate)
  • $300-$500 für Artikulations- / Aussprache- / Sprachgeräusche (ab 3 Jahren), wenn die Person Schwierigkeiten mit mehr als einigen altersgerechten Geräuschen hat
  • $700-$1000 Apraxie-Bewertung von Dr. Melissa (weitere Informationen siehe unten)
  • $300-$500 für fließendes / stotterndes (ab 2 Jahren)
  • $250-$400 zum Füttern (jeden Alters)
  • $300-$500 für frühe Alphabetisierungsfähigkeiten (4-6 Jahre und älter)
  • $300-$600 für Alphabetisierung (Schriftsprache - Lesen und Schreiben)
  • $300-400 für Expressive Language (ab 3 Jahren)
  • $400-$800 for Expressive and Receptive Language (3 years and up) for students who need their receptive language evaluated and have significant expressive language delays.
  • $400-$500 für Ausdruckssprache und Artikulation (ab 3 Jahren)
  • $500-$800 für Ausdrucks- und Empfangssprache, Artikulation (ab 3 Jahren)
  • $600-$1000 for Expressive and Receptive Language, Literacy, and Articulation (4 years and up)

Alle unsere TIER 2-Bewertungen werden bei einem Besuch in einem ruhigen Raum bei Ihnen zu Hause durchgeführt. Wenn Sie an Büroflächen interessiert sind, siehe unten. Diese Besuche dauern 1-3 Stunden und Ihr Kind erhält Pausen. Gelegentlich kann ein Kind den Test nicht mit der für die Beurteilung angemessenen Zeit abschließen. Wir behalten uns das Recht vor, eine zusätzliche Gebühr von $150 zu erheben, um einen Folgetermin zu vereinbaren, um die Tests abzuschließen, wenn diese Umstände eintreten.TIER2 Evaluations include a 2 to 10-page report (higher costing evaluations result in extended reports and visa versa), including professional impressions, recommendations, and goals. Please allow us up to 10 business days to produce the report. If you need the report in less than ten days, it can be expedited for a fee of $100-$200 depending on how quickly you need the turnaround. For higher costing evaluations ($600 and up), we might require additional time to complete the report (10-15 business days). Results are discussed over the phone or in-person if the data is scored at the time of the assessment. If a parent requests a follow-up meeting to discuss the results in person, this will be billed at the professional’s hourly rate.

Wir können eine Intervention empfehlen und beginnen, bevor der Bericht fertig ist, da wir direkt nach oder kurz nach der Bewertung wissen, ob eine Intervention gerechtfertigt ist und in der Lage sind, Ziele festzulegen. Diese beiden wesentlichen Teile können herausgefunden werden, bevor der Bericht an Sie gesendet wird. Mit Ihrer Erlaubnis können wir diese Informationen an Dritte weitergeben.

ICD-10-Codes werden bereitgestellt, wenn die Person eine signifikante Verzögerung oder eine Störung hat. Wir produzieren ICD-10-Codes für Sprach- und Sprachstörungen. Für einen ICD-10-Code im Zusammenhang mit Alphabetisierung oder einer Lernstörung, z. B. Legasthenie, empfehlen wir, dass Sie zusätzliche Tests durchführen, die von einem zugelassenen Neuropsychologen des Staates NY durchgeführt werden. Wir haben viele tolle Empfehlungen!

Fluency/Stuttering Evaluations (see below for more information)

First, parents are asked to complete a written case history form. A stuttering assessment also involves parent interview and child observation, both of which can be conducted through video-conferencing software. The speech therapist will determine the following:

  • When did the stuttering begin?

  • Are there situations in which your child stutters more? Less?

  • Does stuttering run in your family?

  • Does your child exhibit any negative reactions toward his or her stuttering?

  • Does your child display any physical tension or secondary behaviors (e.g., eye blinking, facial grimacing, etc.) when they stutter?

  • Are there any other speech or language concerns?

  • Is your child is experiencing negative reactions from peers or family members?

  • Is your child is having difficulty communicating his or her message in an efficient, effective manner?

You may also be asked more specific questions about your child interests and hobbies: What does your child like to do? What is she or he good at? The evaluator will be interested in the whole child, and not just the stuttering.

The speech therapist will try to learn your child’s feelings and attitudes about his stuttering, and the impact that it has on him in different environments (at school, at home etc.). If speech therapy is warranted, a plan will be laid out for parent education and counseling. If speech therapy is not warranted, the family is educated about how to monitor the child’s speech to determine if and when the child should be reevaluated.

* Office-basierte Bewertungen: Bitte beachten Sie, dass wir gegen eine zusätzliche Gebühr Flächen in ganz NYC mieten können. Bitte beachten Sie, dass bürobasierte Bewertungen zu höheren Sätzen abgerechnet werden, z. B. $20-40 mehr pro Stunde, um unsere Mietkosten zu decken.

*Bilingual/Multilingual Assessments: Bilingual/Multilingual evaluations/assessments are usually marked up an additional 30 to 50% due to the additional work required to assess more than one language.

Über die Apraxie der Sprache bei Sprachauswertungen

($700-$1000 für Manhattan). * Zusätzliche Gebühren für Gebiete außerhalb von Manhattan

Was ist Sprachapraxie im Kindesalter?

Apraxie der Sprache im Kindesalter (CSA) ist eine pädiatrische Sprachstörung. Im Gegensatz zu Artikulationsschwierigkeiten (Aussprache) kann ein Kind mit Sprachapraxie im Kindesalter seine Mundbewegungen nicht an die richtige Stelle bringen Zur richtigen Zeit. Dies führt nicht nur zu Sprachfehlern, sondern auch zu Störungen des Sprachflusses.

Wer könnte eine Apraxie der Sprache in der Kindheit haben?

Sprachapraxie im Kindesalter kann allein oder in Kombination mit anderen Sprach- und Sprachstörungen auftreten. Oft haben Kinder mit Sprachapraxie im Kindesalter bei der traditionellen Sprachtherapie keine Fortschritte gemacht. Einige Kinder mit Sprachapraxie im Kindesalter machen inkonsistente Fehler, wenn sie dasselbe Wort wiederholen. Manchmal sprechen Kinder mit Sprachapraxie im Kindesalter auf eine Weise, die langsam oder abgehackt klingt.

Wie wird die Apraxie der Sprache im Kindesalter diagnostiziert?

Childhood Apraxia of Speech is a misunderstood and often misdiagnosed speech disorder. Childhood Apraxia of Speech is difficult to diagnose because the symptoms can appear very similar to speech-language delays and other speech-language disorders, especially when a child is very young or has a limited vocabulary. There is no gold standard test for Childhood Apraxia of Speech so it must be diagnosed by careful and systematic exclusion of other highly similar speech disorders. Although there is no single test for Childhood Apraxia of Speech, the scientific literature has identified tasks that can differentially diagnose children with high accuracy. Accurate diagnosis depends on a skilled and experienced practitioner to understand and use these science-based methods. Methods for differential diagnosis of CAS from other pediatric speech sound disorders vary by the age and communication abilities of each child. Evaluations of CAS must include an evaluation of the motor speech system, examining in detail both the types and amount of sounds and syllable shapes a child has, in addition to the underlying movement patterns and overall quality of the rate, rhythm, and intonation of speech.

About our Online Remote Early Childhood Speech-Language Evaluations

Online assessments of speech, language, and cognitive-communication abilities of children birth to 5 years of age can be administered by a qualified speech-language pathologist. Telehealth speech and language assessments include standardized tests that assess a child’s receptive, expressive, and social-emotional language, articulation, and phonological skills using an iPad or computer. Family involvement is essential for effective speech and language assessments and therapy. Remote assessments provide a unique opportunity for parents to be directly involved in the process as facilitators, as well as reporters. An informed clinical opinion is used to obtain functional information by detailed observation of the child’s natural environment with the people with whom he or she is most comfortable. The parent becomes the communication partner and facilitates skills such as direction following, identifying, labeling, and eliciting overall language. This type of assessment is proven to reduce anxiety and elicit behaviors that provide a clear picture of the child’s true abilities.

About our Remote Online Feeding Evaluations

Remote feeding evaluations will identify oral-motor dysfunctions related to feeding/chewing, taste/texture transition difficulties, and abnormal mealtime behaviors negatively impacting your child. There may be various reasons for feeding difficulties which are not limited to but include sensory processing deficits that may be associated with diagnoses such as Sensory Processing Disorder, Autism Spectrum Disorder, chewing delays, behavioral issues, dysphagia, Failure to Thrive/lack adequate weight gain, inability to manipulate food (food pocketing) or liquid, food selectivity/limited variety, transition from tube feedings to feeding by mouth, and vomiting (reflux). An evaluation will also determine picky eaters versus problem eaters using the Sequential Oral Sensory Approach to feeding. If your child is a picky eater or problem feeder they will require support to learn how to include more variety in their diets. Further, parents will be taught various strategies based on their child’s difficulties during feeding and/or drinking from a cup/bottle. If your child is presenting with difficulties manipulating food such as but not limited to food pocketing or difficulty chewing, there will be strategies and tools given to train them.

Remote feeding evaluations provide a great way to directly involve parents in the process. Observing how a parent interacts and feeds their child provides invaluable insight regarding the social-emotional aspect of feeding. Remote feeding evaluations, as with in-person feeding evaluations, begin with educating the parents on the process by explaining each step of the evaluation using descriptions or, in some cases videos, so the parent is prepared to effectively participate. It will comprise an initial detailed parental history of the child’s medical/behavioral background information, feeding history, meal experiences, and an observation of your child eating a “preferred meal” to observe their oral mechanisms and behaviors. Prior to the evaluation, parents will understand what foods will be presented and in what manner. Parents will actively facilitate the presentation of these foods, thereby maintaining the natural feeding environment for the child. The evaluator will closely observe each aspect of the feeding process. Since parents have been informed of the process, they are able to take cues from the clinician to manipulate the situation as necessary. During the assessment, your child will be asked to consume preferred foods/liquids as well as more challenging items. During a remote evaluation, parents are to be hands-on and provide intervention following the directives of the clinician. Using this information, our feeding therapists can then make a clinical judgment to determine the cause of the feeding difficulties and formulate strategies to target muscular coordination, sensory processes, and negative social experiences associated with food and eating. The evaluation will determine which skills are intact and functional in comparison to developmental norms and which are abnormal inhibiting feeding/swallowing skills.

Dependent on your child’s underlying issues, our team will devise a plan and recommendations to address strategies to assist in eating age-appropriate meals.

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Phone: (347) -394-3485

Text: (201) 899-4399

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